Порядок дій у випадку виявлення факту булінгу:
- Інцидент розглядається одразу працівником, який став очевидцем, або до кого надійшло звернення з приводу булінгу;
- Надається заява з факту булінгу до керівника закладу від особи, що стала свідком випадку;
- Практичний психолог доводить до відома батьків усіх учасників інциденту, факт булінгу;
- Факт булінгу, заноситься до журналу звернень (далі – ЖЗ) заступником керівника закладу з виховної роботи;
- Заклад освіти надає підтримку особі, яка стала жертвою булінгу, забезпечуючи припинення будь-яких дій, які можуть створювати фізичний та психологічний тиск;
- Керівник закладу освіти у разі отримання заяви або повідомлення про випадок булінгу невідкладно у строк, що не перевищує однієї доби:
- повідомляє територіальний орган (підрозділ) Національної поліції України, за потреби викликає бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги для надання екстреної медичної допомоги;
- повідомляє службу у справах дітей з метою вирішення питання щодо соціального захисту малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування), з’ясування причин, які призвели до випадку булінгу (цькування) та вжиття заходів для усунення таких причин;
- повідомляє центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді з метою здійснення оцінки потреб сторін булінгу (цькування), визначення соціальних послуг та методів соціальної роботи, забезпечення психологічної підтримки та надання соціальних послуг;
- Керівник закладу видає наказ (не пізніше як на наступну добу), за яким скликається склад комісії з розгляду випадків булінгу, де визначається термін проведення розслідування членами комісії, шляхом опитування учасників випадку, з’ясування наявності фото та відеофіксацій, збору даних, підготовки висновку психологом, тощо. До роботи цієї комісії можуть долучатися батьки, чиї діти причетні до події;
- Після завершення збору даних керівник закладу скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування). Члени комісії на засіданні розглядають та аналізують матеріали, зібрані в результаті попереднього з’ясування обставин; визначають сторін булінгу (цькування), можливі причини та необхідні заходи для їх усунення; планують заходи стабілізації психологічного клімату у колективі, формування емпатії між сторонами булінгу (цькування) та надання соціальних та психолого-педагогічних послуг сторонам булінгу (цькування), в тому числі із залученням необхідних фахівців із надання правової, соціальної та іншої допомоги тощо; формують рекомендації для педагогічних працівників закладу освіти щодо доцільних методів навчання та організації роботи з дітьми-сторонами булінгу (цькування).
- Заступник керівника закладу спілкується з усіма сторонами конфлікту, за необхідності застосовують дисциплінарні заходи, які передбачені Статутом школи і винесені до впровадження комісії з розгляду випадків булінгу;
- Практичний психолог, працює з ініціатором/ініціаторами, жертвою та свідками випадку булінгу.
19 січня 2019 року набув чинності Закон України від 18.12.2019 року щодо протидії булінгу: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657-viii
План дій протидії булінгу