Світогляд людини закладається саме в школі. Тут формується особистість, її громадянська позиція та професійні якості. Школа для дитини – це не просто дім знань із предметів, а дім, де дають освіту для життя.
У 2017 році був прийнятий Закон “Про освіту”, який передбачив багато потрібних нашій системі новацій, а саме, відбулася головна реформа Міністерства освіти і науки під керівництвом вже колишнього міністра Лілії Гриневич. Було поставлено за мету створити Нову Українську Школу (далі – НУШ), у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувалося, а й вміння застосовувати їх у житті.
Концепція НУШ залишила виховний момент в освіті задекларувавши, що школа буде не лише навчати, але й «формувати ціннісні ставлення і судження, які слугують базою для щасливого особистого життя та успішної взаємодії з суспільством». Розробники концепції аргументували це тим, що найосвіченіша людина може стати злочинцем, якщо не поділяє загальнолюдські цінності.
Виховний процес тепер побудований таким чином, що:
-
Виховання особистості ґрунтується на принципах прищеплення
-
морально-етичних складових, таких як: гідність, чесність, справедливість, турбота, доброта, милосердя, екологічна культура, толерантність, повага до життя, повага до себе та інших людей;
-
соціально-політичних складових, таких як: свобода, демократія, культурне різноманіття, повага до рідної мови і культури, патріотизм, шанобливе ставлення до довкілля, повага до закону, солідарність, відповідальність;
-
Виховний план роботи на рік складається з урахуванням дитячої ініціативи та ідей.
-
Цінності гуманізму прищеплюються через конкретні дії. Наприклад, через акції, в яких бере участь здобувач освіти, таких як: «Допоможемо зимуючим птахам», «Яблучко», «Ялинка», «Сонечко в долонях». За принципом: «Менше слів — більше дії!» Допомога конкретній людині, тварині важитиме для дитини значно більше, ніж слова.